نمودند که در قالب بعد اصلی (دانش و آگهیها، ویژگیهای فردی، مهارتها و ارزشهای مدیران) است. اما نادریان جهرمی (۱۳۸۱) در تحقیقی که مربوط به مدیران ورزشی بود به تعیین مهارتها و شایستگیهای مدیران سازمان تربیت بدنی و ارائه الگو پرداخت. او مدل شایستگیهای مدیران سازمان تربیت بدنی را در سه بعد مجموعه دانش، ویژگیهای شخصیتی و رفتاری و ویژگیهای فردی با ۳۶ شاخص طراحی و تأیید نمود. در این تحقیق برای تعیین میزان شایستگیهای مدیران ورزشی استان قم از این مدل استفاده خواهد شد.
۱-۴ اهداف تحقیق
الف) هدف کلی:
تعیین نقش مهارتها و شایستگیهای مدیریتی در عملکرد شغلی مدیران سازمانهای ورزشی شهرستان قم
ب) اهداف اختصاصی:
تعیین ارتباط بین مجموعه دانش مدیران با عملکرد شغلی آنها.
تعیین ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی و رفتاری مدیران با عملکرد شغلی آنها.
تعیین ارتباط بین ویژگیهای فردی مدیران با عملکرد شغلی آنها.
تعیین ارتباط بین مهارتهای مدیران با عملکرد شغلی آنها.
تعیین میزان شایستگیهای (دانش، ویژگیهای فردی، ویژگیهای رفتاری و شخصیتی) مدیران.
پیش بینی عملکرد مدیران ورزشی با بهره گرفتن از ابعادمهارتها و شایستگیهای مدیریتی
۱-۵ فرضیه های تحقیق
بین مجموعه دانش مدیران با عملکرد شغلی آنها ارتباط وجود دارد.
بین ویژگیهای شخصیتی و رفتاری مدیران با عملکرد شغلی آنها ارتباط وجود دارد.
بین ویژگیهای فردی مدیران با عملکرد شغلی آنها ارتباط وجود دارد.
بین مهارتهای مدیران با عملکرد شغلی آنها ارتباط وجود دارد.
شایستگیهای مدیران (دانش، ویژگیهای فردی، ویژگیهای رفتاری وشخصیتی) در سطح مطلوبی قرار دارد.
معادله رگرسیون پیش بینی عملکرد مدیران ورزشی با بهره گرفتن از ابعاد شایستگی و مهارتهای مدیران معنیدار است.
۱-۶ حدود تحقیق
این تحقیق در سال ۱۳۹۱ و در شهرستان قم انجام شده است و مدیران کلیه سازمانهای ورزشی و ادارات تربیت بدنی سازمانها و نهادهای مختلف را شامل میشود.
۱-۷ تعریف واژهها و اصطلاحات
مدیریت ورزشی:
مدیریت ورزشی عبارت است از هر نوع ترکیبی از مهارتهای مرتبط با برنامهریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل، بودجهبندی، راهنمایی و ارزشیابی در بافت سازمان یا ادارهی که فراورده یا خدمات اولیه آن مرتبط با ورزش یا فعالیت جسمانی است (پارکز، زانگر و کوارترمن، ۱۳۸۲).
شایستگی:
شایستگی، عبارت است از هرگونه دانش، مهارت، توانایی یا کیفیت شخصی که از طریق رفتار نشان داده شده و منجر به تعالی خدمت دهی می شود (کانون و روبرت[۹]، ۲۰۰۵). شایستگی، عبارت است از دانش، مهارت، توانایی یا ویژگیهای مرتبط با عملکرد بالا در یک شغل (میرسپاسی، ۱۳۸۲).
در این تحقیق منظور از شایستگی برخورداری از دانش، مهارت، توانایی و یا کیفیت شخصی است که مدیران سازمانهای ورزشی شهرستان قم نشان داده و به وسیله پرسشنامه ارزیابی شایستگی و در چهار بعد دانش، ویژگیهای فردی، ویژگیهای رفتاری و شخصیتی سنجیده میشود (پیوست ۱).
مهارت:
مهارت را دانش تخصصی و فنی خاص یک شغل معین میدانند (فرهی، ۱۳۸۱) همچنین مهارت توانایی پیادهسازی علم در عمل است (شرمرهورن[۱۰]، ۱۹۹۴). در این تحقیق منظور از مهارت شامل مهارتهای ادراکی، مهارتهای انسانی و مهارتهای فنی مدیران سازمانهای ورزشی شهرستان قم است که به وسیله پرسشنامه مهارتهای مدیران سازمانهای ورزشی و در سه بعد مذکور سنجیده میشود (پیوست ۲).
ارزیابی عملکرد:
فرایندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصل معین به طور رسمی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد (سعادت، ۱۳۸۷). منظور از ارزیابی عملکرد
دیگر سایت ها :
پایان نامه ، پروژه ، سمینار درباره تجسس |
دانلود پروژه ، پایان نامه تلفیق gis |
،
- ۹۹/۰۲/۲۱