سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه

  • ۰
  • ۰

:
طبقهبندی و تجزیه و تحلیل درست داده ها و استفاده صحیح از تکنیکهای آماری به تبع استفاده از روش های مناسب پژوهش در نهایت منجر به دستیابی به نتایج قابل اتکا خواهد شد.
در این فصل به تجزیه و تحلیل یافته های حاصل از پرسشنامه در دو سطح توصیفی و استنباطی پرداخته خواهد شد. در ابتدا از شاخصهای آمار توصیفی مانند فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار برای بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به ویژگیهای عمومی پاسخگویان استفاده شده است و سپس شاخصهای آمار استنباطی مورد استفاده قرار گرفته شده است. به این ترتیب که با بهره گرفتن از آزمون t تک متغیره، فرضیه های تحقیق مورد سنجش قرار گرفته شده و سپس جهت تحلیل دیدگاه پاسخگویان بر اساس جنسیت و وضعیت استخدامی از آزمون t مستقل دو نمونه ای استفاده شده است. جهت تحلیل دیدگاه پاسخگویان بر اساس سن، مرتبه سازمانی و مدرک تحصیلی نیز از آزمون تحلیل واریانس تک عاملی استفاده شده است.
۴-۲ تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به ویژگیهای عمومی پاسخگویان
در این قسمت به توصیف داده های مربوط به ویژگیهای عمومی پاسخگویان یعنی جنسیت، سن، مرتبه سازمانی، میزان تحصیلات و وضعیت استخدامی پرداخته شده است.
جنسیت : ۹۵ نفر از کل پاسخگویان مرد بودهاند که ۸۸ درصد پاسخگویان را تشکیل دادهاند و ۱۲ در صد پاسخگویان زن میباشند.
وضعیت استخدامی : ۸۷ درصد کارکنان رسمی و ۱۳ درصد آنان نیز به صورت پیمانی در ستاد ناجا مشغول کارند.
سن: بیشترین فراوانی مربو ط به گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال است که شامل ۴۹ نفر میباشد و گروه سنی کمتر از ۳۰ سال کمترین فراوانی را با تعداد ۱۴ نفر به خود اختصاص داده است.
مدرک تحصیلی: بیشترین فراوانی مربوط به افراد دارای مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی است که شامل ۵۳ نفر میباشد و افرادی که مدرک تحصیلی آنها فوق لیسانس است کمترین فراوانی را با تعداد ۸ نفر به خود اختصاص داده است.
مرتبه سازمانی: بیشترین فراوانی مربوط به افسران جزء یا کارمندان همطراز است که شامل ۵۷ نفر می باشد و افسران ارشد یا کارمندان همطرازکمترین فراوانی را با تعداد ۲۴ نفر به خود اختصاص دادهاند.
مشروح اطلاعات مربوط به ویژگیهای عمومی در جدول ۴-۱ ارائه گردیده است.
جدول ۴-۱- تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به ویژگیهای عمومی پاسخگویان
۵۰

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد فراوانی فراوانی فرضیه ها
۸۸ ۸۸ ۹۵ مرد جنسیت
۱۰۰ ۱۲ ۱۳ زن
۱۰۰ ۱۰۸ کل
۸۷ ۸۷ ۹۴ رسمی وضعیت استخدامی
۱۰۰ ۱۳ ۱۴ پیمانی
۱۰۰ ۱۰۸ کل
۹/۱۲ ۹/۱۲ ۱۴ کمتر از ۳۰ سال سن
۴/۵۶ ۵/۴۳ ۴۹ ۳۰ تا ۴۰ سال
۶/۸۳ ۸/۲۶ ۲۹ ۴۰ تا ۵۰ سال
۱۰۰ ۴/۱۴ ۱۶ بالای ۵۰ سال
۱۰۰ ۱۰۸ کل
۳/۸ ۳/۸ ۹ کمتر از دیپلم مدرک تحصیلی
۵/۴۳ ۲/۳۵ ۳۸ دیپلم
۶/۹۲ ۱/۴۹ ۵۳ کاردانی و کارشناسی
۱۰۰ ۴/۷ ۸ کارشناسی ارشد
۱۰۰ ۱۰۸ کل
۲۵ ۲۵ ۲۷ درجه داری/ کارمندان همطراز مرتبه سازمانی
۷/۷۷ ۷/۵۲ ۵۷ افسران جزء/ کارمندان همطراز
۱۰۰ ۳/۲۲ ۲۴ افسران ارشد/ کارمندان همطراز
۱۰۰ ۱۰۸ کل

۴-۳ آزمون فرضیه های پژوهش
۵۱
فرضیه های پژوهش با بهره گرفتن از معیار t تک نمونه مورد آزمون قرارگرفته شدهاند. نتایج حاصل از این تجزیه وتحلیل برای هر یک از فرضیه ها به صورت زیر است. برای نمونه پیش از آزمون هر فرضیه، میانگین هر یک از سؤالات مربوط به آن فرضیه به تفکیک برآورد گردیده است. همچنین فراوانی، درصد فراوانی و درصد فراوانی تجمعی نظرات پاسخگویان برای هر یک از سؤالات به تفکیک برآورد گردیده است.
۴-۳-۱ آزمون فرضیه شماره ۱:
فرضیه شماره ۱: ارزیابی عملکرد در ستاد ناجا بر انگیزش نیروی انسانی تاثیر دارد.
در جدول شماره ۴-۲- میانگین ، انحراف استاندارد و انحراف معیار میانگین نمرات پاسخگویان به سئوالات این فرضیه آمده است .
جدول شماره ۴-۲- آمار توصیفی انگیزش

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر
مورد بررسی
تعداد
پاسخگویان
میانگین انحراف
استاندارد
انحراف استاندارد میانگین
انگیزش ۱۰۸ ۷۰۳/۱۲ ۵۶۹/۲ ۲۴۷/۰

در جدول شماره ۴-۳ مقدار آماره t و درجه آزادی این آزمون و سطح معنی داری و میانگین انحرافات و یک فاصله اطمینان ۹۵ درصد برای میانگین انحرافات بدست آمده است .
جدول شماره ۴-۳- آزمون t فرضیه اول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر مورد بررسی مقدار
آماره t
درجه
آزادی
سطح
معنی
داری
میانگین انحرافات فاصله اطمینان ۹۵ %
برای انحرافات از میانگین
کران پایین
فاصله اطمینان
کران بالا
فاصله اطمینان
انگیزش ۲۴/۳۹ ۱۰۷ ۰۰۰/۰ ۷۰۳/۹ ۲۱۳/۹ ۱۹۳/۱۰

با توجه به جدول شماره ۳ و مقایسه سطح معنی داری ۰۰۰% با مقدار ۰۵% ، چون سطح معنی داری ۰۰۰% و کمتر از مقدار ۰۵% است فرض  رد می شود . بنابراین با اطمینان ۹۵ % بین ارزیابی عملکرد و انگیزش نیروی انسانی رابطه معنی داری وجود دارد و این فرضیه پذیرفته می شود.
۵۲
۴-۳-۲ آزمون فرضیه شماره ۲
فرضیه شماره ۲: ارزیابی عملکرد در ستاد ناجا بر رضایت شغلی نیروی انسانی تاثیر دارد.
در جدول شماره ۴-۴ میانگین ، انحراف استاندارد و انحراف معیار میانگین نمرات پاسخگویان به سئوالات این فرضیه آمده است .
جدول شماره ۴-۴- آمار توصیفی رضایت شغلی

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر
مورد بررسی
تعداد
پاسخگویان
میانگین انحراف
استاندارد
انحراف استاندارد میانگین
رضایت شغلی ۱۰۸ ۱۵۷/۱۳ ۲۷۶/۲ ۲۱۹/۰

در جدول شماره ۴-۵ ، مقدار آماره tو درجه آزادی این آزمون و سطح معنی داری و میانگین انحرافات و یک فاصله اطمینان ۹۵ درصد برای میانگین انحرافات بدست آمده است .
جدول شماره ۴-۵- آزمون t فرضیه دوم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر مورد بررسی مقدار
آماره t
درجه
آزادی
سطح
معنی
داری
میانگین انحرافات فاصله اطمینان ۹۵ %
برای انحرافات از میانگین
کران پایین
فاصله اطمینان
کران بالا
فاصله اطمینان
رضایت شغلی ۳۷۷/۴۶ ۱۰۷ ۰۰۰/۰ ۱۵۷/۱۰ ۷۲۳/۹ ۵۹۱/۱۰

با توجه به جدول شماره ۴-۵ و مقایسه سطح معنی داری ۰۰۰% با مقدار ۰۵% ، چون سطح معنی داری ۰۰۰% و کمتر از مقدار ۰۵% است فرض  رد می شود . بنابراین با اطمینان ۹۵ % بین ارزیابی عملکرد و رضایت شغلی رابطه معنی داری وجود دارد و این فرضیه پذیرفته می شود .
۵۳
۴-۳-۳ آزمون فرضیه شماره ۳
فرضیه شماره۳ : ارزیابی عملکرد در ستاد ناجا بر خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی تاثیر دارد.
در جدول شماره ۴-۶ میانگین ، انحراف استاندارد و انحراف معیار میانگین نمرات پاسخگویان به سئوالات این فرضیه آمده است .
جدول شماره ۴-۶-آمار توصیفی خلاقیت و نوآوری

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر
مورد بررسی
تعداد
پاسخگویان
میانگین انحراف
استاندارد
انحراف استاندارد میانگین
خلاقیت و نو آوری ۱۰۸ ۷۲۲/۱۱ ۳۷۹/۲ ۲۲۸/۰

درجدول شماره ۴-۷ مقدار آماره t و درجه آزادی این آزمون و سطح معنی داری و میانگین انحرافات و یک فاصله اطمینان ۹۵ درصد برای میانگین انحرافات بدست آمده است .
جدول شماره ۴-۷- آزمون t فرضیه سوم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر مورد بررسی مقدار
آماره t
درجه
آزادی
سطح
معنی
داری
میانگین انحرافات فاصله اطمینان ۹۵ %
برای انحرافات از میانگین
کران پایین
فاصله اطمینان
کران بالا
فاصله اطمینان
خلاقیت و نو آوری ۰۹۹/۳۸ ۱۰۷ ۰۰۰/۰ ۷۲۲/۸ ۲۶۸/۸ ۱۷۶/۹

با توجه به جدول شماره ۴-۷ و مقایسه سطح معنی داری ۰۰۰% با مقدار ۰۵% ، چون سطح معنی داری ۰۰۰% و کمتر از مقدار ۰۵% است فرض  رد می شود . بنابراین با اطمینان ۹۵ % بین ارزیابی عملکرد و خلاقیت و نو آوری رابطه معنی داری وجود دارد و این فرضیه پذیرفته می شود .
۵۴
۴-۳-۴ آزمون فرضیه شماره ۴
فرضیه شماره ۴ : ارزیابی عملکرد در ستاد ناجا بر گرایش نیروی انسانی به آموزش تاثیر دارد.
در جدول شماره ۴-۸ میانگین ، انحراف استاندارد و انحراف معیار میانگین نمرات پاسخگویان به سئوالات این فرضیه آمده است .
جدول شماره ۴-۸- آمار توصیفی گرایش به آموزش

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر
مورد بررسی
تعداد
پاسخگویان
میانگین انحراف
استاندارد
انحراف استاندارد میانگین
گرایش به آموزش ۱۰۸ ۸۴۲/۱۲ ۲۷۶/۲ ۲۱۹/۰

در جدول شماره ۴-۹ ، مقدار آماره t و درجه آزادی این آزمون و سطح معنی داری و میانگین انحرافات و یک فاصله اطمینان ۹۵ درصد برای میانگین انحرافات بدست آمده است .
جدول شماره ۴-۹- آزمون t فرضیه چهارم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر مورد بررسی مقدار
آماره t
درجه
آزادی
سطح
معنی
داری
میانگین انحرافات فاصله اطمینان ۹۵ %
برای انحرافات از میانگین
کران پایین
فاصله اطمینان
کران بالا
فاصله اطمینان
گرایش به آموزش ۹۴/۴۴ ۱۰۷ ۰۰۰/۰ ۸۴۲/۹ ۴۰۸/۹ ۲۷۶/۱۰

با توجه به جدول شماره ۴-۹ و مقایسه سطح معنی داری ۰۰۰% با مقدار ۰۵% ، چون سطح معنی داری ۰۰۰% و کمتر از مقدار ۰۵% است فرض  رد می شود . بنابراین با اطمینان ۹۵ % بین ارزیابی عملکرد و گرایش به آموزش رابطه معنی داری وجود دارد و این فرضیه پذیرفته می شود .
۵۵
۲
۴-۳-۵ آزمون فرضیه شماره ۵
فرضیه شماره ۵ : ارزیابی عملکرد در ستاد ناجا بر ماندگاری نیروی انسانی تاثیر دارد.
در جدول شماره ۴-۱۰ میانگین ، انحراف استاندارد و انحراف معیار میانگین نمرات پاسخگویان به سئوالات این فرضیه آمده است .
جدول شماره ۴-۱۰- آمار توصیفی ماندگاری نیروی انسانی

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر
مورد بررسی
تعداد
پاسخگویان
میانگین انحراف
استاندارد
انحراف استاندارد میانگین
ماندگاری نیروی انسانی ۱۰۸ ۵۹۲/۱۲ ۵۰۲/۲ ۲۴۰/۰

در جدول شماره ۴-۱۱ ،مقدار آماره t و درجه آزادی این آزمون و سطح معنی داری و میانگین انحرافات و یک فاصله اطمینان ۹۵ درصد برای میانگین انحرافات بدست آمده است .
جدول شماره ۴-۱۱- آزمون t فرضیه پنجم

  • ۹۹/۱۲/۱۹
  • milad milad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی