سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه

  • ۰
  • ۰

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

 

متن پایان نامه :

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

فهرست مطالب:

 

فصل ۱- مقدمه و کلیات تحقیق ۱

 

۱- ۱ مقدمه. ۲

 

۱-۲ بیان مسأله. ۳

 

۱-۳ مفروضات تحقیق. ۴

 

۱-۴ اهداف تحقیق. ۴

 

۱-۵ جمع بندی. ۵

 

فصل ۲- مرور ادبیات و پیشینه تحقیق ۶

 

۲-۱ مقدمه. ۷

 

۲-۲ طراحی شبکه زنجیره تامین : پیش زمینه و تعاریف ۷

 

۲-۲-۱ مدیریت زنجیره تامین. ۷

 

۲-۲-۲ طراحی شبکه زنجیره تامین در موضوع مدیریت زنجیره تامین. ۹

 

۲-۲-۳ برنامه ریزی تصادفی  ۱۲

 

۲-۲-۴ کمینه کردن ارزش در ریسک شرطی. ۱۴

 

۲-۳ مدل­های برنامه ریزی ریاضی در طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۵

 

۲-۴ مدل­های طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۷

 

۲-۴-۱ مدل­های قطعی طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۷

 

۲-۴-۲ مدل­های تصادفی طراحی شبکه زنجیره تامین. ۲۱

 

۲-۴-۳ مدل­های زنجیره تامین عملیاتی و تاکتیکی. ۲۸

 

۲-۵ جمع بندی. ۳۱

 

فصل ۳- مدل ریاضی پیشنهادی ۳۲

 

۳-۱ مقدمه. ۳۳

 

۳-۲ تعریف مسأله. ۳۳

 

۳-۳ مدلسازی ریاضی. ۳۴

 

۳-۴ طراحی شبکه در شرایط عدم قطعیت ۳۶

 

۳-۴-۱ مجموعه­ها ۳۹

 

۳-۴-۲ پارامترها.۳۹

 

۳-۴-۳ متغیرها    ۴۰

 

۳-۴-۴ مدل برنامه ریزی تصادفی. ۴۰

 

۳-۵ جمع بندی. ۴۱

 

فصل ۴- روش حل پیشنهادی و نتایج محاسباتی ۴۲

 

۴-۱ مقدمه. ۴۳

 

۴-۲ مثال عددی. ۴۳

 

۴-۳ روش تجزیه بندرز ۴۵

 

۴-۳-۱ زیرمسأله بندرز. ۴۷

 

۴-۳-۲ زیر مسأله دوگان ۴۷

 

۴-۳-۳ مسأله اصلی بندرز۴۸

 

۴-۳-۴ روند کلی الگوریتم تجزیه بندرز ۵۰

 

۴-۴ نتایج عددی. ۵۲

 

۴-۴-۱ حالت تک محصولی  ۵۳

 

۴-۴-۲ حالت چند محصولی. ۵۸

 

۴-۵ جمع بندی. ۶۶

 

فصل ۵- نتیجه گیری و پیشنهاد برای تحقیقات آتی ۶۸

 

مقاله - متن کامل - پایان نامه

 

۵-۱ جمع بندی. ۶۹

 

۵-۲ پیشنهاد برای تحقیقات آتی. ۷۰

 

مراجع. ۷۲

 

 

 

فهرست جداول
جدول‏۳‑۱ پارامترها ومتغیرهای به­کارگرفته شده برای مدل ریاضی. ۳۴

 

جدول۴‑۱ نتایج محاسبه شده برای مدل قطعی. ۴۵

 

جدول۴‑۲ نتایج محاسبه شده برای مدل احتمالی. ۴۵

 

جدول‏۴‑۳ نتایج حاصل از حل مثال عددی توسط روش تجزیه بندرز ۵۱

 

جدول‏۴‑۴ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خرده­فروش­ها ۵۳

 

جدول‏۴‑۵ هزینه­ های حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخرده­فروش­ها ۵۴

 

جدول‏۴‑۶ هزینه­ های حمل ونقل بین کارخانه­ها و انبارهای توزیع. ۵۴

 

جدول‏۴‑۷ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خرده­فروش­ها برای محصول اول. ۵۸

 

جدول‏۴‑۸ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خرده­فروش­ها برای محصول دوم. ۵۹

 

جدول‏۴‑۹ هزینه­ های حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخرده­فروش­ها برای محصول اول. ۵۹

 

جدول‏۴‑۱۰ هزینه­ های حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخرده­فروش­ها برای محصول دوم. ۶۰

 

جدول‏۴‑۱۱ هزینه­ های حمل ونقل بین کارخانه­ها و انبارهای توزیع. ۶۰

 

جدول‏۴‑۱۲ هزینه­ های حمل ونقل بین کارخانه­ها و انبارهای توزیع. ۶۱

 

 

 

فهرست تصاویر و نمودار
شکل ‏۲‑۱ یک زنجیره تامین معمولی (Shapiro, 2007) 8

 

شکل ‏۴‑۱ موقعیت نسبی خرده فروش­ها و مکان­های بالقوه برای انبارها و کارخانه­ها ۴۴

 

شکل ‏۴‑۲ همگرایی روش تجزیه بندرز ۵۲

 

شکل ‏۴‑۳ مکان نسبی خرده فروش­ها و مکان­های کاندید برای انبارهای توزیع و کارخانه­ها ۵۳

 

شکل ‏۴‑۴ نحوه همگرایی روش تجزیه بندرز برای مثال مورد بررسی. ۵۵

 

شکل ‏۴‑۵ شبکه توزیع طراحی شده ۵۵

 

شکل ‏۴‑۶ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروش­ها برای سناریوی اول. ۵۶

 

شکل ‏۴‑۷ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروش­ها برای سناریوی دوم. ۵۶

 

شکل ‏۴‑۸ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروش­ها برای سناریوی سوم. ۵۷

 

شکل ‏۴‑۹ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروش­ها برای سناریوی چهارم. ۵۷

 

شکل ‏۴‑۱۰ نحوه همگرایی روش تجزیه بندرز برای مثال مورد بررسی. ۶۱

 

شکل ‏۴‑۱۱ شبکه توزیع طراحی شده ۶۲

 

شکل ‏۴‑۱۲ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروش­ها برای سناریوی اول. ۶۲

 

شکل ‏۴‑۱۳ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروش­ها برای سناریوی دوم. ۶۳

 

شکل ‏۴‑۱۴ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروش­ها برای سناریوی سوم. ۶۳

 

شکل ‏۴‑۱۵ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروش­ها برای سناریوی چهارم. ۶۴

 

شکل ‏۴‑۱۶ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروش­ها برای سناریوی اول. ۶۴

 

شکل ‏۴‑۱۷ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروش­ها برای سناریوی دوم. ۶۵

 

شکل ‏۴‑۱۸ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروش­ها برای سناریوی سوم. ۶۵

 

شکل ‏۴‑۱۹ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروش­ها برای سناریوی چهارم. ۶۶

 

۱-۱- مقدمه
برای پاسخ دادن به شرایط در حال تغییر در عرصه اقتصاد و تجارت، و نیز تاثیر مسایل مربوط به جغرافیای سیاسی[۱] و فناوری­های مخرب، شرکت­های تولیدکننده محصولات صنعتی مجبور شدند تا مبادرت به انجام برنامه ­ریزی استراتژیک، که شامل طراحی شبکه زنجیر تامین[۲] (SCND) می­شود، نمایند. بویژه در صنعت خودروسازی، عوامل فراوانی چون بازارهای آسیایی، معرفی فرآورده­های جدید مثل خودروهای هیبریدی[۳] و برقی، ادغام شرکت­ها در یکدیگر و به تملک درآمدن شرکت­ها توسط شرکت­های دیگر، نرخ برابری ارزهای در حال نوسان، هزینه­ های مربوط به سوخت که به طور فزاینده بر نوسانات آن افزوده می­شود، شرکت­ها را بر آن داشت تا اقدام به تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژی­های مربوط به زنجیره تامین خود نمایند. بعلاوه، زنجیره­های عرضه تولید صنعتی مدرن با مشتریانی روبه­رو است که خواهان افزایش در تنوع فرآورده­ها، چرخه حیات محصول کوتاه مدت­تر، هزینه پایین­تر، کیفیت بهتر و واکنش سریع­تر هستند. برای موفقیت در بازارهایی که به شکل فزاینده­ای جهانی گردیده و رقابتی است، شرکت­ها باید پیوسته تلاش کنند تا در حالی که برای رویارویی با این شرایط غیره منتظره برنامه ­ریزی می­ کنند، از هزینه­ های زنجیره تامین بکاهند و خدمات مشتریان را بهبود دهند] ۱[.

 

پایان نامه ها

 

طراحی شبکه زنجیره تامین، عبارت است از برنامه ­ریزی استراتژیک زنجیره­های تامین، که به تعداد، موقعیت مکانی، و ظرفیت تاسیسات و مراکز توزیع، فناوری تولیدی که در هر یک از تاسیسات بکار گرفته می­شود، انتخاب عرضه­کننده، تصمیمات در خصوص مسأله ساختن یا خریدن[۴]، و طراحی شبکه حمل و نقل مربوط می­شود] ۲[. طراحی شبکه زنجیره تامین، فناوری، فرآیند و دارایی­های تولیدی یک شرکت ظرف سال­های آینده را مشخص می­ کند، سال­هایی که طی آن شرکت باید دارای توان رقابت با شرکت­های دیگر را داشته باشد و همچنین بتواند تقاضاهای مشتریان را به بهترین نحو برآورده نماید.

 

علاوه بر این، معمولا تصمیمات استراتژیک مستلزم هزینه­ های سرمایه گذاری بالا هستند، هزینه­هایی که به راحتی قابل بازگشت نیستند. بنابراین، برای موفقیت بلند مدت هر شرکت تولیدی، طراحی شبکه زنجیره تامین بسیار ضروری است. چهار جنبه اصلی این مساله عبارتند از (۱) توپولوژی یا مکان­شناسی[۵] زنجیره تامین، (۲) زمان­بندی تصمیمات، (۳) لحاظ کردن عدم قطعیت به دلیل تصادفی بودن[۶] داده­های ورودی، و (۴) هدف حداکثر کردن سود] ۳[. برای پشتیبانی از مدیران هنگام اتخاذ تصمیمات در مورد این مسأله به شدت پیچیده، به مدل­های کمی، مبتنی بر داده[۷] نیاز است] ۲[. در این پایان نامه، سعی می­شود در راستای مدل­کردن واقعی­تر شبکه توزیع در سیستم­های زنجیره تامین، این شبکه با در نظر گرفتن تقاضاهای تصادفی و با بهره گرفتن از روش برنامه ­ریزی تصادفی دو مرحله­ای فرموله ­شود.

 

۱-۲- بیان مسأله

  • ۹۹/۰۴/۰۷
  • milad milad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی